Basisschool middelbare school

Het grootste verschil met de basisschool is het niveau. Op de basisschool werk je in de klas met z’n allen op één gemiddeld niveau. Hier werk je echt op je eigen niveau, dus het is moeilijker en uitdagender. Ook is het huiswerk een groot verschil. In groep 8 kreeg ik nauwelijks huiswerk, maar hier voor elk vak, zeker elke week. Zelf maak ik altijd een half uur huiswerk als ik thuis kom van school. Daarna neem ik een kwartier pauze en dan ga ik weer verder. De vakken op de middelbare  zijn ook heel anders. Je krijgt veel meer vakken en ook nieuwe vakken, zoals Frans, Spaans, klassieke vorming (Latijn en Grieks), Science (natuurkunde, scheikunde en biologie) en Lifestyle Informatics (LI). Mijn lievelingsvak is LI. Dat is een computervak waarbij je leert programmeren, robots maakt, websites bouwt, games ontwerpt en maakt en waar je met Photoshop leert omgaan. Ik hou veel van techniek en programmeren.

Yoessef